Informuj klientów o gotowym zamówieniuS4H KDS Przywoływacz

S4H KDS Przywoływacz
S4H KDS

Jak działa KDS Przywoływacz?

Zadaniem aplikacji jest umożliwienie przywołania klienta, którego rachunek został otwarty na stanowisku sprzedaży, a także obsługa stanów tych zamówień. Przywoływanie klienta za pomocą dodatkowego ekranu to praktyczne rozwiązanie poprawiające obsługę w lokalu.

Rozwiązanie uzyskało aprobatę zarówno klientów jak i właścicieli restauracji i obecnie jest to jedno z najczęściej wprowadzanych rozwiązań w małych i dużych punktach gastronomicznych.

Co wyświetla KDS Przywoływacz?

  • Obszar kolejki klientów oczekujących na zamówienia (na rysunku poniżej - kolor czerwony);
  • Obszar numeru aktualnie wołanego (na rysunku poniżej - kolor żółty);
  • Obszar kolejki klientów, którzy mogą odebrać zamówienie (na rysunku poniżej - kolor zielony);
  • Obszar reklamowy (na rysunku poniżej - grafika obok liczb).

Wielkości poszczególnych obszarów, kolory liczb oraz kolor tła, a także ilości liczb, które mogą maksymalnie zmieścić w kolejkach mogą być zmieniane.

Rozmiar numerów wyświetlanych w kolejkach jest dynamicznie dopasowywany do wielkości obszaru przeznaczonego na kolejkę. Im więcej wartości do wyświetlenia, tym rozmiar czcionki jest mniejszy.

Obszar wolny między listami, a także obszar tymczasowo wolny (gdy lista oczekujących jest pusta lub lista wołanych jest pusta i nie ma numeru ostatnio zawołanego), może być zajmowany przez reklamowe pliki graficzne.

Zastosowanie systemu przywoływania klientów w lokalu przynosi pracownikom i samym klientom wiele korzyści, które zauważane są przez kolejne firmy prowadzące zarówno duże sieci lokali jak i pojedyncze restauracje.

Pierwszą zaletą jest zmniejszenie ilości osób oczekujących w kolejce przy kasie. Bardzo często zdarza się, że klient zamawiający określone produkty przy kasie po dokonaniu płatności oczekuje na odbiór w tym samym miejscu lub jest proszony o stanięcie z boku w rezultacie blokując przestrzeń. Kolejni klienci, widząc dużą ilość osób oczekujących przy kasach, może zniechęcić się do wejścia do lokalu i złożenia zamówienia. Dodatkowo klient oczekujący przy kasie wydłuża czas obsługi kolejnych gości, którzy mogą zamawiać produkt, który może być wydany od ręki. Tak więc na stosunkowo małej przestrzeni gromadzimy sporą liczbę ludzi, którzy mogą być niezadowoleni z czekania w kolejce i tłoku. Klient mógłby tuż po złożeniu zamówienia zająć swoje miejsce i oczekiwać na zamówiony towar.

Niestety rodzi to kolejny problem z komunikacją pomiędzy obsługą wydającą produkty, a klientem znajdującym się gdzieś w lokalu. Obsługa krzyczy numer zamówienia do odebrania, co nie oznacza, że klient to usłyszy będąc np zajętym rozmową lub znajdując się w części pomieszczenia, gdzie zwyczajnie nie słyszy. Niezbyt przyjemna sytuacja zarówno dla pracowników jak i dla klienta, który w końcu czeka na swoje zamówienie.

System przywoływania klienta pozwala na znaczne usprawnienie procesu wydawania posiłków w restauracjach. Klient widzi, czy jego zamówienie jest już do odebrania bez potrzeby nasłuchiwania czy ktoś go woła. Dodatkowo może nawet z dużej odległości kontrolować stan swojego zamówienia na ekranie. Oznacza to, że ilość osób oczekujących przy kasach znacząco się zmniejsza, a klienci mogą oczekiwać na zamówienia przy swoich stolikach lub zwyczajnie w części lokalu, gdzie jest więcej miejsca.

System przywoływania klienta staje się już niezbędnym wyposażeniem każdego lokalu, gdzie sprawne i szybkie wydawanie klientom zamówień jest priorytetem. Stosowane przez największe firmy z branży gastronomicznej i wprowadzane w kolejnych lokalach dają wymierne korzyści małym kosztem.